Stenrik?

Tjenare

Vad skulle man göra om man vann på lotto? Ungefär 216 miljoner, rätt in på kontot. Skulle man känna hur tungt bankkortet egentligen var då? Vad skulle man göra med alla pengar?
Jag vet exakt vad jag skulle göra.
Till att börja med skulle jag donera ungefär 50 miljoner till bättre behövande runt om i världen. Sen när jag varit god mot mänskligheten skulle jag sätta igång på riktigt och leva fan helt enkelt.
För det första, jag skulle  aldrig någonsin tvätta och återanvända ett par kalsonger eller strumpor igen. Icke! Nej, nya par varje gång! För känslan av att dra på sig ett par helt nya strumpor är svårt att toppa!
För det andra skulle jag köpa sisådär 4-5 bilar, som jag skulle åka runt och glänsa med. Jag skulle även tagit MC-körkort och inhandlat ex antal hojar. Troligen skulle jag även göra som Elvis gjorde. Att prata med en kille som har det lite sämre ställt och fråga om han inte tyckte att det var några snygga motorcyklar jag hade, och vilken han tyckte var snyggast o.s.v. Därefter, när killen sagt vad han tyckte, skulle jag skänkt hojen han pekat ut till honom.
"Ja den är riktigt snygg, du får den grabben. Varsegod!"
För det tredje skulle jag se till att bo riktigt lyxigt. Jag skulle inte ha flera bostäder dock, för hem är hem. Så är det! Däremot skulle jag nog ha ett par sommarhus här och där...
För det fjärde skulle jag investera pengarna i något stort vilket skulle få pengarna att växa ännu mer. Jag skulle anlita någon som har stenkoll på aktier, finanser och alla andra svåra saker som har med ekonomi att göra.
För det femte skulle jag inte tveka på att köpa något. Om jag ville ha det så skulle jag köpa det. Ville jag åka på semester i tre veckor skulle jag göra det. Jag skulle ha det riktigt jävla gött helt enkelt.
Så skulle jag gjort.
Tack för att du läste, även om dagens inlägg blev mer åt drömmarhållet än åt funderarhållet.
Men det kommer i framtiden, var så säker.

Kommentarer
Postat av: du vet vem

Blir tårögd när jag läster detta. Sjukt bra tejst!

2010-11-14 @ 13:59:22
Postat av: du vet vem

Blir nästan tårögd när jag läser hur generös du skulle varit ifall du varit rik, sjukt bra tejst!

2010-11-14 @ 14:00:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0