Snygg snygg snygg

Tjenare

Jag har tänkt på en grej, nu igen…

Det här med att vara snygg. Hur vet man om man är snygg? Vet dom som är riktigt snygga att dom är det? Spelar dom på det? Mår dom bättre för att dom vet om att dom är snygga? Vad avgör om man är snygg? Handlar det om att man själv ska tycka att man är snygg? Eller handlar det om vad andra tycker? Väldigt svårt att svara på.

Hur vet man om man är snygg eller inte då? Märker man det? Ja, det tror jag att man gör. Lättast att ta reda på sina snygghetsproblem tror jag man har om man är singel dessutom, då är det bara att pröva sig fram helt enkelt.
Men blir man gladare för en komplimang om sitt utseende om man är singel än om man redan har ett förhållande? Jag vet inte riktigt, det tror jag är personligt. Visst, alla mår väl bra av en komplimang, men som ensam tror jag att det lyser upp mera än vad det gör om man redan är länkad med någon.
Dom som är riktigt snygga, som vet om det, tror jag spelar på det och drar nytta av det. Vet man om att man ser bra ut tror jag också att självförtroendet får sig en kick, och är högre än hos en som tvivlar på sitt utseende.

Jag vill avsluta med att försöka definiera vad exakt som avgör om en person är snygg eller inte. Om alla som känner till personen anser att han/hon är snygg, och personen själv i fråga tycker att han/hon är snygg, så borde väl det räknas som snygg? Eller? Vad är viktigast då? Att man själv tycker att man ser bra ut eller att andra tycker att man ser bra ut? Vi påverkas väldigt mycket av vår omgivning, vilket gör att andras åsikter väger tungt. Även om man själv tycker en sak om sig själv, så törs man inte pröva åsikten hos andra då man är rädd att den inte uppskattas. Är det så med snyggheten också? Jag vet inte, och diskussionen kommer nog aldrig ta slut heller.

Men det var bara en liten fundering, ha gärna åsikter och säg vad ni tycker.
Jag kommer tillbaka med något annat vid ett senare tillfälle, var så säker.


Kommentarer
Postat av: caroline

bilder, vi saknar bilder min kära vän ;)

2010-11-17 @ 23:47:10
URL: http://chdgivetvis.blogg.se/
Postat av: du vet vem

Kanske kan man säga att om majoriteten av dem som känner till personen tycker att personen i fråga är snygg så kan personen räknas som snygg? För jag tror inte att någon personen i hela världen anses vara snygg av alla som känner till han/henne. Alltså är det lättare att avgöra med majoritet, för annars blir ju ingen snygg? Bra tejstat ännu en gång, lång man med stora fötter!!

2010-11-18 @ 16:28:33
Postat av: Judesson

Alla är snygga innerst inne ;)

2010-11-18 @ 18:13:37
URL: http://www.guggle.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0